Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer medewerkers worden beoordeeld op competenties. Hoe kan een medewerker deze competenties ontwikkelen? Dit werkboek biedt toegankelijke informatie en praktische oefeningen waar medewerkers direct zelf mee aan de slag kunnen.Voor de werkgever kan dit werkboek in veel situaties een goed en voordelig alternatief zijn voor het inhuren van een trainingsbureau. Het boek is opgebouwd uit zeven heldere hoofdstukken waarin medewerkers eenvoudig zelf hun weg vinden. Elk hoofdstuk begint met een korte casus die veel herkenning zal oproepen. De informatie is overzichtelijk ingedeeld en de oefeningen zorgen ervoor dat het geleerde direct kan worden toegepast. Vragen die beantwoord worden zijn: Waarom is het ontwikkelen van talent belangrijk voor werknemer én werkgever? Wat is een competentie? Welke competentie is bij mij sterk en welke competentie wil ik verder ontwikkelen? Welke vijf mogelijkheden zijn er om mijn competentie te ontwikkelen? Wat is cultuur en welke invloed heeft cultuur op het ontwikkelen van competenties? Wat is het leerklimaat binnen mijn organisatie en welke relatie heeft dit met mijn competenties? Hoe gaan werkgevers in de praktijk om met het ontwikkelen van competenties? Hoe ontwikkel ik mijn competenties? is bedoeld voor alle medewerkers die gemotiveerd zijn om hun talent te ontwikkelen. Het is geen naslagwerk voor professionals over competentiemanagement, maar een praktisch werkboek met concrete voorbeelden en adviezen. Het is toegankelijk geschreven en geschikt voor een brede doelgroep vanaf middelbaar niveau. Somberg (1966) studeerde aan de Lerarenopleiding en volgde opleidingen PR & Communicatie.Tevens behaalde hij de graad Master in Educational Management en voltooide hij de opleiding Loopbaan- en Mobiliteitsadviseur.Momenteel is hij verbonden aan de afdeling Human Resources van een grote onderneming.
S2006302.JPG --- competentieontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Competenties --- 658.37 --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties --- Begaafdheid. --- Competenties. --- Begaafdheid --- 097 Personeelsbeleid --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Hoe kan je voor problemen een creatieve oplossing vinden door middel van creatieve technieken? Iedereen bezit creativiteit en door oefeningen kan je het gebruik ervan stimuleren. In het eerste deel wordend de achtergronden van het creatieve proces behandeld. In het tweede deel volgt een groot deel cratieve technieken. Ze worden beschreven aan de hand van voorbeelden uit het leven van alledag. De theorie uit de eerste twee delen kan uiteindelijk worden gebruikt om tijdens een 'creatieve sessie' een probleem aan tepakken. Alle technieken worden daartoe in het derde deel in de vorm van handleidingen beschreven, zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Creativiteit. --- Probleemoplossingen. --- Cognitive psychology --- creativiteit --- probleemoplossend denken --- cognitieve psychologie --- Industrial psychology --- #KVHB:Creatieve therapie --- #KVHB:Creativiteit --- Apprentissage Leerproces --- Brainstorming Brainstorming --- Créativité Creativiteit --- Evaluation Evaluatie --- Problèmes Problemen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Techniques Technieken --- psychologie --- 415.4 --- probleemoplossing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Hulpverlening --- Methodiek --- Creativiteit --- Creatieve expressie --- Musiceren --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
De wereld verandert sneller dan ooit tevoren. Dit vraagt om een nieuwe kijk op menselijke groei en ontwikkeling. We hebben nieuwe ideeën nodig over talent, intelligentie en creativiteit. Kortom, we hebben het Element nodig. Het Element is het punt waar natuurlijk talent en persoonlijke passie elkaar ontmoeten. Als mensen in hun element zijn, zijn ze het meest zichzelf, het meest geïnspireerd en halen ze het beste uit zichzelf.De auteur laat zien dat iedereen het Element kan vinden. Achtergrond, leeftijd en tegenslagen hoeven geen belemmeringen te zijn voor succes. Aan de hand van vele voorbeelden en interviews met succesvolle mensen (waaronder Paul McCartney, Mick Fleetwood, Meg Ryan en Richard Branson) maakt hij duidelijk dat het niet gaat om hoge cijfers op school, maar dat er meer vormen van intelligentie en talenten zijn. Als u uw Element hebt gevonden, ervaart u volledige voldoening, en dus rijkdom en succes in uw leven.Dit boek is een lofzang op de adembenemende diversiteit van menselijke talenten en passies en ons buitengewoon potentieel voor groei en ontwikkeling
Didactics of the arts --- muziekpedagogiek --- kunstonderwijs --- muziekpsychologie --- 159.95 --- 415.4 --- creativiteit --- begaafdheid --- zelfontplooiing --- denken --- Creativiteit --- Leerprocessen --- Talent --- Intelligentie --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- #PBIB:+117.10 --- Persoonlijkheid --- talenten --- persoonlijkheid --- Personnalité Persoonlijkheid --- Créativité Creativiteit --- Développement Ontwikkeling --- 094316.jpg --- Begaafdheid --- Muzische vorming : Algemeen --- departement Lerarenopleiding 09 --- psychologie --- intelligentie --- Creatieve therapie --- Filosofie --- Talenten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Créativité Creativiteit. --- Développement Ontwikkeling. --- Personnalité Persoonlijkheid. --- creativiteit. --- persoonlijkheid. --- talenten. --- Muzische vorming : Algemeen. --- Geestelijke functies. --- Musiceren --- Kind --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- 410 --- geluk
Choose an application
IK2 : De beste versie van jezelf, laat op een inspirerende manier zien hoe je het volledige potentieel uit jezelf kunt halen. De inhoud is geheel geijkt op de huidige prikkel- en stressvolle wereld, die je dwingt nieuwe vaardigheden en eigenschappen te ontwikkelen om je doelen te kunnen behalen.Reis met hoogleraar neuropsychologie Margriet Sitskoorn door dit rijke boek vol inzichten, testen, oefeningen en methodieken. Via het EFFECT-programma krijg je inzicht in de werking van je brein en ontwikkel je de juiste vaardigheden om je doelen te bereiken in de huidige prikkel- en stressvolle wereld. Het helpt je om weerstand te bieden aan de stimulus-respons reflexen en om keuzes te maken die je succesvoller en gelukkiger maken. Op privévlak, in je werk of maatschappelijk gerelateerd.Werk aan een (nog) betere versie van jezelf. IK2DoelgerichterToegewijderSuccesvollerCreatieverBron : http://www.vakmedianetshop.nl
brein --- hersenen --- 415.4 --- zelfontplooiing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Hersenen --- Neuropsychologie --- Gedragsverandering --- Cerveau Hersenen --- Personnalité Persoonlijkheid --- Méthodes Methoden --- Bee Collection --- Zelfontplooiing --- Geluk --- neuropsychologie --- E-books
Choose an application
1. Basis brein zaken - 2. Bewuster denken - 3. Beter ontspannen - 4. Doelgericht leven - 5. Sneller leren en effectiever informatieverwerken - 6. Slimmer werken - 7. Omgeving en productiviteit
Cerveau Hersenen --- Mémoire Geheugen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Pensée Denken --- Apprentissage Leerproces --- 415.4 --- #KVHB:Hersenen --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Creativiteit --- #KVHB:Geheugentraining --- hersengymnastiek --- creativiteit --- denken --- denktechnieken --- mindmapping --- 612.82 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- hersenen
Choose an application
Wat zijn jouw talenten? Hoe haal je meer uit je talenten? Waar komen je talenten helemaal tot hun recht? Wanneer kom je met je talent in de problemen? Wat doe je met de dingen waar je echt niet goed in bent?De toolbox 'Ik kies voor mijn talent' met 40 duidelijk omschreven talenten en hefboomvaardigheden helpen je om aan de slag te gaan met je talenten. De talentenkaarten voor volwassenen, die onderdeel uitmaken van de toolbox, zijn nu ook los te verkrijgen.Deze losse kaartenset bestaat uit:- kaarten (groen) met beschrijving van de talenten- kaarten (geel) met hefboomvaardigheden die je kunt ontwikkelen- kaarten (blauw) met contexten waarin je met je talent het beste tot je recht komtBron: https://webshop.kessels-smit.com/nl/talentenkaartjes-volwassenen.html
zelfontplooiing --- talentmanagement --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Social psychology --- Personnalité Persoonlijkheid --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Talent --- #KVHB:Spellen --- meervoudige intelligentie --- onderwijsstrategieën --- talenten --- 454.2 --- 415.4 --- Competenties --- Meervoudige intelligentie --- Persoonlijkheidsleer --- Talenten --- flow --- motivatie --- talent --- competenties --- persoonlijkheidsleer --- 159.923 --- Talent --- Persoonlijkheid --- Organisatie --- Gedragspatronen --- Zelfontplooiing --- personeelsmanagement --- Begaafdheid --- persoonlijke ontwikkeling --- Onderwijsstrategieën --- Hogere geestelijke functies --- Talentmanagement --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Talentmanagement. --- Begaafdheid. --- Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Teamwerk --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Vaardigheden --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Psychologie --- Competentie --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Radicaal kiezen voor je eigen talent is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. 'Doen waar je goed in bent' is een garantie op blijvende goesting in werken en leren, ook op gevorderde leeftijd.www.mytalentbuilder.com. Daarmee ontdek je gemakkelijk jouw unieke talentenprofiel en leer je hoe je dat op de beste manier kunt inzetten in een professionele omgeving. Ook voor werkgevers biedt de tool een handige methode om de sterktes van hun team perfect in te schatten.Nauwe integratie van online tool: ontdekken, gebruiken, delen van je talentRadicaal kiezen voor je eigen talent is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. 'Doen waar je goed in bent' is een garantie op blijvende goesting in werken en leren, ook op gevorderde leeftijd. Deze herziene editie is volledig in lijn met de online tool op www.mytalentbuilder.com. Daarmee ontdek je gemakkelijk jouw unieke talentenprofiel en leer je hoe je dat op de beste manier kunt inzetten in een professionele omgeving. Ook voor werkgevers biedt de tool een handige methode om de sterktes van hun team perfect in te schatten. Bron : http://www.bol.com
Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Talent --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- management --- 367.1 --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- talenten --- bedrijfspsychologie - sociologie --- 658.3 --- Handbooks, manuals, etc. --- Organizational behavior --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- leerpsychologie --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2016 --- Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Begaafdheid. --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competentiemanagement --- Competenties --- Talenten --- Begaafdheid --- Bedrijfspsychologie --- HRM : Loopbaan --- GRH : Carrière --- bedrijfspsychologie --- personeelsmanagement --- persoonlijkheid --- ontwikkelingspsychologie --- 367.1 Bedrijfspsychologie en -sociologie --- Emotie --- Competentie --- Kind --- leraarschap --- Compétences Bevoegdheden
Choose an application
Radicaal kiezen voor waar je goed in bent, is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. Het is ook de poort naar het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving. Het lijkt paradoxaal, maar door te gaan voor waar je echt goed in bent en het ontplooien van je uniek talent ga je steeds waardevoller worden voor je omgeving. Doen waar je goed in bent is bijna een levensverzekering en een garantie op blijvende goesting voor werken en leren, ook op gevorderde leeftijd.De auteur zoekt naar hoe de voorgeschiedenis van iemand heel sterk bepalend is voor zijn of haar 'handleiding'. Hoe kan je focussen op je talent en hoe kan je omgaan met zwakke punten of met domeinen waarop je geen passie hebt zonder dat je ze hoeft te ontwikkelen? Op basis daarvan beschrijft hij hoe een bepaalde job, rol of context in samenhang met het benutten van talent tot succes dan wel tot stress en burn-out kan leiden. Hij zoekt en vindt manieren waarop kinderen in hun opvoeding en op school aangesproken kunnen worden op hun uniek talent. Het geheel wordt onderbouwd met recente inzichten uit de positieve psychologie en geïllustreerd met sprekende voorbeelden. Als lezer kan je zelf aan de slag met de concrete tools die het boek aanreikt
burn-out --- Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Self --- Employment interviewing --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- 415.4 --- Talenten --- 367.2 --- Hogere geestelijke functies --- Personeelsbeleid --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- #PBIB:+117.10 --- Personnalité Persoonlijkheid --- 159.923 --- talenten --- vaardigheden --- Persoonlijkheid --- Talent --- Vaardigheden --- 159.92 --- Zelfontplooiing --- 094995.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Begaafdheid --- competentieontwikkeling --- Muzische vorming : Algemeen --- persoonlijkheidspsychologie --- 658.37 --- 415.5 --- arbeidspsychologie --- competenties --- flow --- motivatie --- Toestanden van veranderd bewustzijn --- 65.012 --- 65.012.4 --- begaafdheid (ler) --- talent --- creativiteit in organisaties --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.012 Methods --- Methods --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- PHL-Central Office 12 --- leerpsychologie --- Bedrijfspsychologie --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Talentontwikkeling --- Psychologie --- Competenties --- Kind --- Emotie --- Competentie --- Man --- Volwassene
Choose an application
L'auteur démontre ici que la compétence émotionnelle est nécessaire à la réussite professionnelle. On peut, en la cultivant, devenir une star sur son lieu de travail. Un complément au précédent tome, apportant les derniers résultats de la recherche scientifique dans ce domaine.
Cerveau Hersenen --- Intelligence Intelligentie --- Psychologie Psychologie --- Management Management --- Education Opvoeding --- Intelligence émotionnelle Emotionele intelligentie --- Personality development. --- Intelligence émotionnelle --- Aptitude pour la direction. --- Emotions et cognition. --- Intelligence émotionnelle --- 159.928 --- 316.344.3 --- 316.344.3 Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Entreprises Ondernemingen --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Apprentissage Leerproces --- Emotions. --- Emotions --- Gestion --- Personnalité --- Aspect social --- Aspect psychologique --- Développement --- Aptitude pour la direction --- Emotions et cognition --- Emotional intelligence. --- Emotions and cognition. --- Personnalité --- Social aspects. --- Développement --- 410 --- bien-être au travail --- intelligence émotionnelle --- psychologie --- Emotions - Aspect social --- Gestion - Aspect psychologique --- Personnalité - Développement
Choose an application
1. Waarom stressmanagment? - Wat is stress? - 3. Stress en de werking van onze hersenen - 4. Herken stresssignalen - 5. Let op stress- en alarmsignalen - 6. Oorzaken van stress - 7. Stress en efficiëntie - 8. Invloed van gedachten op emoties en gedrag en op de gezondheid
Personality development --- Psychology --- 604.6 --- stress --- stress management --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Assertivité Assertiviteit --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- stressmanagement --- Psychosociale belasting door het werk (welzijnsbeleid) : Stressbeleid --- Charge psychosociale du travail (politique du bien-être) : Gestion du stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|